Ani

1939_07_12 Οι ξεχωριστές ιδιότητες της σκέψης

1 мнение в тази тема

Οι ξεχωριστές ιδιότητες της σκέψης

 

Οι σύγχρονοι άνθρωποι ωθούνται προς την ευτυχία, μέσω της απόκτησης γνώσεων και δύναμης. Δεν ξέρουν ότι όλα αυτά κατακτώνται μέσω της σωστής σκέψης. Ποια σκέψη είναι η σωστή; Σωστή σκέψη είναι εκείνη, η οποία μπορεί να μεταφέρει στον άνθρωπο ό,τι πήρε από τον Θεό. Εάν δεν μπορεί να μεταφέρει αυτό, δεν είναι σωστή σκέψη. Ποια σκέψη είναι καλή; Καλή σκέψη είναι εκείνη, η οποία δέχεται μόνο το καλό. Όπου συναντήσει το καλό, το μαζεύει, τίποτε δεν αφήνει να πέσει στην γη. Δέχεται το καλό, το επεξεργάζεται μέσα της και το στέλνει έξω. Και το δίκαιο και η καλή σκέψη δίνουν κάτι στον άνθρωπο, εάν αυτός δουλεύει. Εάν δεν δουλεύει, και θέλει μόνο να αποκτήσει, ο άνθρωπος μοιάζει με τον αριστοκράτη, ο οποίος περιμένει τον υπηρέτη του. Οι υπηρέτες δουλεύουν γι' αυτόν, κι αυτός λεει ότι όλα τα πλούτη είναι δικά του. Αυτός ο πλούτος παρουσιάζεται σαν ένα υποκειμενικό κεφάλαιο. Εάν έχετε δύο μαθητές, από τους οποίους ο ένας διαβάζει και ο άλλος περιμένει κάποια βοήθεια από κάποιον για τα μαθήματα, ο ένας απ' αυτούς θα κερδίσει περισσότερα. Όποιος διαβάζει, αυτός θα πάρει περισσότερα από εκείνον, ο οποίος δεν διαβάζει.

 

Ως μαθητές της απόκρυφης σχολής, πρέπει να μελετάτε τα πράγματα στην βαθιά τους έννοια, να εισέρχεστε στην ουσία τους. Για παράδειγμα, οι σύγχρονοι χημικοί λένε ότι το νερό αποτελείται από δύο στοιχεία, το οξυγόνο και το υδρογόνο. Δεν γνωρίζουν ότι το νερό περιέχει ακόμη ένα στοιχείο. Μέχρι τώρα οι επιστήμονες δεν μπόρεσαν να ανακαλύψουν το τρίτο στοιχείο του νερού. Γιατί είναι από ύλη, η οποία δεν υποβάλλεται σε χημική ανάλυση. Όσο και να είναι απαραίτητο στον άνθρωπο, το νερό δημιουργεί μεγάλα βάσανα. Μπορεί να πνίξει τον άνθρωπο, και, σ' αυτή την περίπτωση, ο έλλογος κόσμος θεωρεί υπαίτιους το οξυγόνο και το υδρογόνο. Από την υλική σκοπιά, το οξυγόνο και το υδρογόνο είναι μη συνειδητά στοιχεία και χωρίς λογική όντα. Αλλά από πίσω τους βρίσκονται έλλογα όντα που τα καθοδηγούν. Αυτά τα έλλογα όντα πράγματι είναι υπεύθυνα για όλα τα κακά που κάνει το νερό στον άνθρωπο. Σαν τον ζωγράφο, το έλλογο ον χρησιμοποιεί τα πινέλα του και τις μπογιές, ως μέσα με τα οποία εκφράζει τις δικές του ιδέες έτσι και το οξυγόνο και το υδρογόνο, στα χέρια του έλλογου όντος είναι αντικείμενα με τα οποία εκφράζει την μεγάλη ιδέα της ύπαρξης. Το νερό είναι αγωγός της μεγάλης Θείας αρχής. Μέσω του οξυγόνου και του υδρογόνου, ο άνθρωπος μελετάει τον χαρακτήρα εκείνων των έλλογων όντων, που τα καθοδηγούν. Το υδρογόνο κάνει το νερό δυναμικό, ενώ το υδρογόνο μαλακό. Από εδώ, λέμε: Κάθε νερό που δεν δίδει στον άνθρωπο δυναμικότητα και μαλακότητα, δεν είναι καθαρό. Αφού δεν είναι καθαρό, δεν είναι υγιεινό.

 

Ο σύγχρονος άνθρωπος ενδιαφέρεται για τις καλές ιδιότητες του νερού τόσο, όσο ενδιαφέρεται και για τις πράξεις του. Ποια πράξη είναι καλή; Φαντασθείτε ότι κάποιος φίλος σας σας φέρνει ένα καλάθι γεμάτο με σταφύλια, μήλα, κι αχλάδια. Τι πρέπει να κάνετε μ' αυτά τα φρούτα; Μπορείτε να τα φάτε ξαφνικά; Δεν μπορείτε. Αφού δεν μπορείτε να τα φάτε όλα μαζί, πρέπει να τα πετάξετε; Εάν τα πετάξετε, δεν τα έχετε εκτιμήσει, κι αυτό θα πικράνει τον φίλο σας. Πρέπει κάθε μέρα να τρωτέ ένα δύο φρούτα, μέχρι να τελειώσουν. Όταν τα τρώτε, πρέπει να μαζεύετε τα κουκούτσια και να τα φυτεύετε. Αυτό είναι καλή πράξη. Γιατί; Γιατί και οι εξωτερικές και οι εσωτερικές γραμμές της δράσης ταυτίζονται. Καλά παπούτσια είναι εκείνα των οποίων οι εξωτερικές πλευρές ανταποκρίνονται στις γραμμές του ποδιού. Δηλαδή κάθε σκέψη της οποίας οι γραμμές ταυτίζονται με τις γραμμές του ανθρώπινου νου, της ανθρώπινης καρδιάς, και της ανθρώπινης θέλησης, της ανθρώπινης ψυχής και του ανθρώπινου πνεύματος, έχουν ωραία μορφή. Εάν δεχθείτε τέτοια σκέψη, κρατήστε την για τον εαυτό σας, δουλεύετε την καλά και πληρώστε την όπως πρέπει. Κάθε σκέψη, οι γραμμές της οποίας δεν ανταποκρίνονται στις γραμμές του ανθρώπου, δημιουργεί σφίξιμο που στενεύει και σφίγγει, σαν το παπούτσι που έγινε με αποτυχία. Οι σκέψεις οι οποίες κάνουν τον άνθρωπο σακάτη, δεν είναι σωστές. Και στην θρησκευτική σχέση υπάρχουν σκέψεις, των οποίων οι γραμμές δεν ταυτίζονται με τις γραμμές του νου, της καρδιάς, της θέλησης, της ψυχής και του πνεύματος του ανθρώπου. Ο άνθρωπος δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτές τις σκέψεις. Αυτές μπορεί να τον κάνουν σακάτη. Για να μη γίνει σακάτης, πρέπει να τις αποφεύγει.

 

Συχνά οι σύγχρονοι άνθρωποι λένε ότι σε κάθε φαγητό πρέπει να ευχαριστούν. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχουν ευχαριστήσει καθόλου, αλλά πρέπει να είναι άγρυπνοι, να συνειδητοποιούν ότι η ζωή τους διατηρείται αποκλειστικά από τα αγαθά, τα οποία τους δίνει ο Θεός. Στην συνειδητότητά τους πρέπει κάθε στιγμή να μπαίνει κάτι νέο, να υπάρχει ανάπτυξη. Στις αντιλήψεις τους για τον Θεό, κάθε μέρα πρέπει να προστίθεται κάτι νέο, για να μπορούν να εξαπλώνονται. Εάν αυτές οι διαδικασίες δεν γίνονται μέσα στην συνειδητότητά, ο άνθρωπος είναι καταδικασμένος σε στασιμότητα. Η στασιμότητα υπάρχει μόνο στην μηχανική ζωή, ενώ ο άνθρωπος έχει τοποθετηθεί στην οργανική ζωή, όπου τα πράγματα μεγαλώνουν, ανθίζουν, δίνουν καρπούς και ωριμάζουν. Τι θα πείτε στο φίλο σας, αν σας φέρει ένα θαυμάσιο αχλάδι, που έγινε από πηλό ή έχει ζωγραφιστεί στο χαρτί; Θα ευχαριστήσετε τον φίλο σας, θα χαρείτε για το αχλάδι, αλλά δεν μπορείτε να το δοκιμάσετε. Αυτό το αχλάδι μπορεί να διατηρηθεί πάρα πολύ καιρό. Μπορείτε να το δώσετε σε κάποιο μουσείο σαν μοντέλο, το οποίο θα χαρακτηρίσει την τέχνη της δεδομένης εποχής, όμως μέσα του δεν υπάρχει ανάπτυξη. Αυτό το αχλάδι ποτέ δεν θα σαπίσει, γιατί δεν είναι αληθινό - μέσα του δεν υπάρχει ζωή. Το αληθινό αχλάδι είναι εκείνο το οποίο, σαν μείνει στο δένδρο, αναπτύσσεται και μεγαλώνει, κάθε μέρα αποκτάει κάτι νέο. Και το ότι σαπίζει, αυτό δεν του στερεί την μελλοντική ζωή. Φέρει μέσα του τον σπόρο, την αρχή της νέας ζωής. Εκτός αυτού, κάθε καρπός πρέπει να έχει κάποιο άρωμα, να βγάζει από μέσα του κάποια οσμή. Όσο ωριμάζει το αχλάδι, δεν επιτρέπει να το αγγίζεις. Εάν πλησιάσεις, λεει: Μην με ενοχλείς! Μόλις ωριμάσει, αυτό το ίδιο προτείνει και λεει: Τώρα μπορείς να με φας. Εάν στην πρώτη περίπτωση δεν το πειράξεις, εκτελείς το θέλημα του Θεού. Εάν στην δεύτερη περίπτωση, όταν το αχλάδι λεει να το φας, εκτελέσεις την επιθυμία του, πάλι ακολουθείς την θέληση του Θεού. Επομένως, όσο ο καρπός ωριμάζει, μην τον πειράζεις. Όταν ωριμάσει, μπορείς να τον κόψεις και να τον φας.

 

Πολλοί θέλουν να αγαπούν και να αγαπιούνται. Τι σημαίνει αγάπη; Το να αγαπάς κάποιον σημαίνει να τον φας. Αυτός ο άνθρωπος έχει έρθει σε σένα, κι εσύ τον δέχεσαι σαν βασιλιά: Του βγάζεις το πανωφόρι του και τον οδηγείς μέσα στο σαλόνι σου, όπου τον περιμένουν μεγάλες τιμές και σεβασμοί. Εάν ο επισκέπτης σου είναι συγγενής, θα τον φιλήσετε και μετά θα τον δοκιμάσετε, για να δείτε εάν είναι γλυκός ή όχι. Στην συνηθισμένη ζωή, αυτή την διαδικασία την ονομάζουμε φαγητό, όμως, για τους ψηλά εξυψωμένους ανθρώπους, ονομάζεται ακόμη αγάπη. Εάν το πείτε αυτό στους συνηθισμένους ανθρώπους, θα τους ενοχλήσετε. Αυτοί δεν καταλαβαίνουν την βαθιά έννοια της αγάπης. Όσο και να τους μιλάτε για την αγάπη, αυτοί δεν μπορούν να καταλάβουν. Εάν τους πείτε ότι ο άνθρωπος δεν μπορεί να αγαπάει όλους τους ανθρώπους, νομίζει ότι αυτό είναι περιορισμός. Ερωτώ: Πώς θα αγαπήσετε την μέλισσα; Αν την αγαπάτε, πρέπει να την καλέσετε στο σπίτι σας επίσκεψη. Να την καλέσετε σημαίνει να της δώσετε μέλι να φαει. Μόνον υπό αυτή την προϋπόθεση μπορεί να σας επισκεφθεί. Μόλις τελειώσει το μέλι, αμέσως θα σας εγκαταλείψει. Εσείς, όμως, δεν μπορείτε να την φάτε, δηλαδή δεν μπορείτε να της δώσετε αντίστοιχη θέση στην καρδιά σας.

 

Αφού ήρθε στην γη, ο άνθρωπος έχει ανάγκη από επικοινωνία με τους ανθρώπους. Όμως, για να μπει σε επικοινωνία με τους ανθρώπους, να συνδεθεί μ' αυτούς, ο άνθρωπος πρέπει να τηρεί δύο συνθήκες, δύο πράγματα: Να εκτιμά τον άνθρωπο και να τον αγαπά. Αυτές είναι οι σχέσεις μεταξύ των ψυχών στον αόρατο κόσμο. Να γιατί αν κάποιος από σας έρθει σε επαφή με έλλογα όντα από τον αόρατο κόσμο, θα επιστρέψει με μεγάλα δώρα. Από αυτά τα δώρα μπορεί να ωφεληθεί σ' όλη του τη ζωή. Αυτό δείχνει ότι αυτά τον εκτίμησαν και τον αγάπησαν, και αυτός τα εκτίμησε και τα αγάπησε. Εάν κατέβει στην γη χωρίς δώρα, όπως πήγε, αυτό δείχνει ότι ούτε αυτά τον εκτίμησαν, ούτε αυτός τα εκτίμησε, με αποτέλεσμα να μη δημιουργηθεί κανένας δεσμός μεταξύ τους. Επομένως, όταν ο άνθρωπος παραπονιέται για την φτώχεια του, αυτό δείχνει ότι δεν έχει αγαπήσει και εκτιμήσει τον Θεό όπως πρέπει. Εάν αγαπάτε τον Θεό, δεν είναι δυνατόν αυτός να παραιτηθεί από εσάς, να σας αφήσει στερημένους. Είναι αδύνατον να αγαπάτε κάποιον κι αυτός να μην σας απαντήσει, να μην είναι έτοιμος να σας κάνει κάθε τι καλό. Αφού δεν είναι έτοιμος να κάνει κάτι για σας, η αγάπη σας προς αυτόν ήταν ιδιοτελής. Εσείς δεν έχετε κάνει γι' αυτόν καμία χάρη, δεν έχετε θυσιαστεί. Όταν αγαπάει κάποιον, και η μέλισσα θυσιάζεται, δίνει τη ζωή της γι' αυτόν. Κάποιος άνθρωπος υποφέρει από ρευματισμό στο πόδι, αλλά δεν μπορεί να θεραπευτεί. Γιατί; Κανένας δεν τον αγαπάει. Ζητά την βοήθεια των γιατρών, αλλά κι αυτοί δεν μπορούν να τον βοηθήσουν. Τελικά έρχεται να τον βοηθήσει η μέλισσα. Όταν τον κεντρίσει μερικές φορές στο πόδι, ο ρευματισμός του εξαφανίζεται. Η μέλισσα χώνει το κεντρί της στο πόδι του, αλλά μαζί μ' αυτό θυσιάζει και την ζωή της. Αν ξέρετε τις ικανότητες του οξέως, το οποίο παράγει η μέλισσα, μπορείτε συνειδητά να θεραπευτείτε.

 

Οι σύγχρονοι επιστήμονες μελετούν το νερό, τις ιδιότητες του, και το χρησιμοποιούν για θεραπεία, όμως όχι με έναν και τον αυτό τρόπο. Μερικοί προτείνουν κρύες κομπρέσες, ενώ άλλοι ζεστές. Όταν τοποθετηθεί κρύα κομπρέσα σ' ένα σημείο, γίνεται σύσφιξη των αγγείων, με αποτέλεσμα να προκληθεί ιδιαίτερη αντίδραση στον οργανισμό. Εάν βάλουμε στο άρρωστο σημείο ζεστή κομπρέσα, η αντίδραση είναι ευχάριστη. Το ζεστό νερό δημιουργεί διεύρυνση των αγγείων, με αποτέλεσμα και η κυκλοφορία να καλυτερεύει. Όποιος γνωρίζει τις ιδιότητες του ζεστού και του κρύου νερού, μπορεί να θεραπεύσει και με ψυχικό τρόπο. Για παράδειγμα, αντί για ζεστό νερό, ο άνθρωπος μπορεί να θεραπευθεί με τη σκέψη του, που δημιουργεί επίσης τέτοια διάταση των αγγείων, όπως και το ζεστό νερό.

 

Κι έτσι, όπως στον οργανισμό του ανθρώπου υπάρχουν δύο ροές - η αρτηριακή και η φλεβική, έτσι και στην σκέψη του υπάρχουν αυτές οι δύο ροές. Η αρτηριακή ροή που φέρνει στον άνθρωπο χαρά και ευχαρίστηση, τον κάνει εύρωστο και με καλή διάθεση, και η φλεβική κίνηση που τον κάνει λυπημένο, απαισιόδοξο, αδιάθετο. Μέσω της λύπης καθαρίζεται το αίμα του ανθρώπου. Όμως, όταν καθαριστεί, αυτός είναι ανικανοποίητος, θυμωμένος, θέλει να τσακωθεί με τους ανθρώπους. Δεν είναι κακό μερικές φορές ο άνθρωπος να τσακώνεται, όμως πρέπει να ξέρει πώς να φιλονικεί, τι να πει. Σαν συναντήσει κάποιον κακό άνθρωπο, πρέπει να του πει: Εσύ είσαι κακός, περισσότερο απ' όσο πρέπει. Στον πλούσιο πρέπει να πει: Είσαι πλούσιος άνθρωπος, αλλά είσαι παραφορτωμένος, υπάρχει κίνδυνος η σπονδυλική σου στήλη να σπάσει. Πρόσεχε να μην βρεθείς υπό το βάρος του πλούτου που κέρδισες. Στον δυνατό θα πει: Είσαι πολύ δυνατός άνθρωπος. Απ' όπου περάσεις, ό,τι πιάσεις, γίνεται σκόνη. Ο πλούσιος θ' αναρωτηθεί τι να κάνει για να βγει από την βαριά θέση. Αυτός θα του πει ότι πρέπει να γίνει απλόχερος, να δίνει. Στον δυνατό θα πει να δουλεύει, να βοηθάει τον φτωχό, για να δίνει την περισσή ενέργεια του. Στον καλό θα πει να εμφανίσει την καλοσύνη του προς τον εαυτό του, αλλά και προς τον πλησίον του.

 

Θα σας δώσω ένα παράδειγμα για να εκφράσω την ιδέα μου. Κάποτε ζούσε ένας μεγάλος τσιγκούνης, ο οποίος σκεφτόταν μόνο για τα πλούτη του. Εκείνον τον καιρό εμφανίστηκε ένας νέος, που περιστοιχιζόταν από μερικούς υπηρέτες, που έσερναν ένα μεγάλο βαγόνι, γεμάτο με διάφορα χρυσά και ασημένια αντικείμενα. Όποιον συναντούσαν στον δρόμο τους, του έδιναν από τα ακριβά δώρα. Μόλις έμαθαν γι' αυτό οι άνθρωποι, άρχισαν να τρέχουν προς τον νέο. Καθένας είχε κάποιο δοχείο, μεγάλο ή μικρό, για να του δώσουν κάτι από εκείνα τα αγαθά. Ο τσιγκούνης έμαθε γι' αυτό κι αμέσως έτρεξε στο μέρος όπου μοίραζαν τα αγαθά. Είδε ότι οι άνθρωποι κουβαλούσαν μικρά και μεγάλα δοχεία, αλλά του φάνηκαν πολύ μικρά, γι' αυτό πήρε μαζί του ένα μεγάλο σεντούκι, με το οποίο εμφανίστηκε μπροστά στον νεαρό. Σαν τον είδε ο νεαρός, του είπε: Ξάπλωσε στην γη! Ο τσιγκούνης ξάπλωσε στην γη και περίμενε. Ο νέος διέταξε τους υπηρέτες να βάλουν το σεντούκι πάνω στο στήθος του τσιγκούνη και να ρίχνουν μέσα του μία - μία φτυαριές, γεμάτες με τα ακριβά αντικείμενα. Πολύ ενοχλημένος από το βάρος του σεντουκιού, ο τσιγκούνης άρχισε να φωνάζει: Αρκετά - αρκετά. Σταματήστε να φορτώνετε, δεν μπορώ να αναπνεύσω πια, πνίγομαι! Ο νέος κοίταξε προς αυτόν και είπε στους υπηρέτες του: Μην βγάζετε ακόμη το σεντούκι από το στήθος του, ας μάθει το μάθημα του. Μ' αυτόν τον τρόπο, ο έλλογος κόσμος ήθελε να του δώσει ένα καλό μάθημα, να καταλάβει ότι έζησε πάρα πολύ μονάχα για τον εαυτό του και πάντα έπαιρνε περισσότερα απ' όσο έπρεπε.

 

Κι έτσι, οι δυστυχίες, τις οποίες ζουν οι σύγχρονοι άνθρωποι, δεν είναι τίποτε άλλο εκτός από τις συνέπειες της απληστίας τους. Οι δυστυχίες δείχνουν ότι κάθε άνθρωπος πήρε περισσότερα αγαθά από όσο πρέπει. Ο άνθρωπος δεν πρέπει να είναι άπληστος. Είναι αρκετό να του δώσουν απ' αυτά τα αγαθά σε ένα μικρό πιατάκι. Πόσο κοστίζει σήμερα ένα γραμμάριο διαμάντι; Εάν ένα γραμμάριο διαμάντι κοστίζει πολύ, πόσο περισσότερο θ' αξίζουν τα αγαθά, που έδωσε ο αόρατος κόσμος σε κάθε άνθρωπο. Εάν είναι άπληστος και πάρει περισσότερο απ' αυτό που του έχει δοθεί, ο άνθρωπος θα βρεθεί στη θέση του ψαριού, δηλαδή στην ζωή των πολλών επιθυμιών και των μεγάλων βασάνων. Το νερό δεν μπορεί να δώσει στα ψάρια αυτό που τους είναι απαραίτητο: Τροφή, αέρα, φως. Αυτό τα κάνει ευκίνητα, αλλά τα στερεί από εκείνες τις συνθήκες που έχει ο άνθρωπος. Δεν έχουν ομιλία, δεν έχουν κανένα πολιτισμό. Η ζωή τους είναι ζωή αυτοκαταστροφής. Λόγω αυτής της αιτίας, μερικά ψάρια έχουν καταφέρει να βγουν από τις συνθήκες του νερού και να γίνουν πουλιά. Και, σαν πουλιά, δεν είναι ικανοποιημένα από τη ζωή τους, λόγω του ότι προσπαθούν να μπουν σε όλο και ψηλότερες περιοχές της ζωής. Όσον αφορά τα στοιχεία οξυγόνο, υδρογόνο και άζωτο, πρέπει να γνωρίζουμε ότι αυτά δεν έδωσαν ιδιαίτερες ιδιότητες στις υπάρξεις οι οποίες ζουν στο νερό και στον αέρα, με αποτέλεσμα να προσπαθούν να βγουν απ' αυτές τις συνθήκες και να μπουν στην περιοχή όπου ο άνθρωπος ζει. Οι μεγάλοι αριστοκράτες είναι τα στοιχεία, τα οποία η σύγχρονη χημεία χρησιμοποιεί. Εάν δεν ξέρετε τι να κάνετε μ' αυτά, θα υποφέρετε. Ξέρετε πόσοι επιστήμονες, πόσοι χημικοί, έχουν υποφέρει από το ράδιο, μέχρι να μάθουν τις ιδιότητες του; Για παράδειγμα, συχνά οι άνθρωποι παίζουν με την δυναμική αγάπη, χωρίς να υποψιάζονται την ζημιά που μπορεί να τους δημιουργήσει αυτή η αγάπη. Η δυναμική αγάπη μπορεί να αποξηράνει την καρδιά του ανθρώπου, να την μετατρέψει σε παστουρμά. Οι σύγχρονοι άνθρωποι, νέοι και γέροι, θέλουν ν' αγαπούν, χωρίς να υποψιάζονται ότι η αγάπη είναι σύνθετη επιστήμη, για τη μελέτη της οποίας είναι απαραίτητα χιλιάδες χρόνια. Να αγαπάς τον άνθρωπο, αυτό σημαίνει να τον μελετάς. Ο άνθρωπος δεν μπορεί να αγαπάει τον εαυτό του, όμως, παρ1 όλα αυτά, δεν μπορεί να απελευθερωθεί από την εγωιστική αγάπη. Η μεγαλύτερη δυστυχία οφείλεται, πράγματι, σ' αυτή την αγάπη. Δίνει στην ανθρώπινη καρδιά περισσότερη θερμότητα, με αποτέλεσμα μετά από αρκετό καιρό αυτή η καρδιά να απανθρακωθεί. Απ' αυτήν την αγάπη ο νους πάλι κοκκινίζει, κι ο άνθρωπος γίνεται νευρασθενής. Τελικά και η θέληση του ανθρώπου γίνεται μαύρη. Αν μαυρίσει η θέληση του, γίνεται κακός άνθρωπος. Αυτή είναι η περιγραφική άποψη των αλλαγών, που ο άνθρωπος λαβαίνει. Για να αποφύγει την ξηρασία της καρδιάς, το μαύρισμα του νου, και το κοκκίνισμα της θέλησης του, ο άνθρωπος πρέπει να ωθείται σε έλλογη αγάπη. Πρέπει να γίνει κύριος του νου του, της καρδιάς του, και της βούλησης του.

 

Ως μαθητές, πρέπει να ωθείστε στην μετατροπή του κόκκινου και του μαύρου χρώματος σε άσπρο. Εάν οι επιστήμονες έχουν φτάσει σε θέση να μετατρέπουν το ασβέστιο σε ασβέστη με τον οποίο να μπογιατίζουν τα σπίτια τους, δεν πρέπει επίσης να μάθουν την τέχνη της αλλαγής του μαύρου και του κόκκινου χρώματος σε λευκό; Εκτός αυτού, θα πρέπει να παίρνουν τέτοιο άσπρο χρώμα, που να μην αλλάζει ποτέ. Εάν αποκτήσουν κάποτε αυτό το χρώμα, πρέπει να διατηρηθεί για όλους τους καιρούς.

 

Κι έτσι, σαν σηκωθεί από τον ύπνο ο άνθρωπος, πρέπει να σταθεί πάνω σε κάποιες ουσιαστικές σκέψεις στο νου του, που να του δείξουν τι να κάνει, πώς να δίνει απ' αυτό το οποίο απέκτησε. Μετά, πρέπει να σταθεί πάνω σ' ένα ουσιαστικό συναίσθημα στην καρδιά του, που να του δείξει πώς να δέχεται τα αγαθά και πώς να τα επεξεργάζεται. Τελικά, πρέπει να σταθεί πάνω σε μία ουσιαστική πράξη, η οποία να του χρησιμεύει σαν μοντέλο για τις μετέπειτα δράσεις του. Ο άνθρωπος πρέπει να ξέρει ότι κάθε πράξη του, προς όποιον και να είναι, είναι πράξη προς τον Θεό. Ο άνθρωπος πρέπει να είναι προσεκτικός βασικά προς εκείνους τους ανθρώπους οι οποίοι έχουν γεννηθεί από τον Θεό. Γεννημένος από τον Θεό είναι εκείνος ο άνθρωπος που έχει φωτεινό νου, ευγενή καρδιά, δυνατή θέληση, ανώτερη ψυχή και ελαφρύ πνεύμα. Κάθε άνθρωπος ο οποίος δεν κατέχει αυτές τις ιδιότητες, έχει γεννηθεί από ομοίους του. Εάν συναντήσετε έναν άνθρωπο που έχει γεννηθεί από τον Θεό, στείλτε όλη σας την αγάπη προς αυτόν. Να συναντήσετε τέτοιον άνθρωπο σημαίνει ότι έχετε αποκτήσει κάτι πολύτιμο στην ζωή σας. Προσπαθήστε κάθε μέρα να συναντάτε έναν τέτοιο άνθρωπο. Στην τωρινή του ζωή, όμως, ο άνθρωπος μόλις που έχει δυνατότητα να συναντήσει τουλάχιστον έναν άνθρωπο γεννημένο από τον Θεό. Όλοι οι άνθρωποι τους οποίους σήμερα συναντάτε, είναι υπηρέτες των γεννημένων από τον Θεό. Όπως λέγεται, ο άνθρωπος πρέπει να έχει ξύπνια συνειδητότητα, κι αυτό υπονοεί να συντηρεί τη στιγμή, κατά την οποία πρέπει να συναντήσει αληθινά γεννημένο άνθρωπο. Εάν δεν κρατήσει αυτή τη στιγμή, χάνει τις καλές συνθήκες της ζωής του. Να αγαπήσει ο άνθρωπος, αυτό δεν σημαίνει να ψάξει κάποιον, τον οποίον να παντρευτεί, αλλά να βρει εκείνον, ο οποίος είναι πραγματικά γεννημένος. Εάν συναντήσει τέτοιον άνθρωπο, έχει δεχθεί την μεγάλη ευλογία της ζωής. Εάν δεν τον συναντήσει κάποτε, έχει μείνει στα μεγάλα βάσανα. Κάθε ένας ψάχνει αυτόν τον άνθρωπο, όμως δεν τον βρίσκει εύκολα. Πότε μπορείτε να δείτε τον ήλιο; Όταν βγει. Ποτέ κανένας δεν μπορεί να δει τον ήλιο πριν να βγει ή αφού έχει δύσει.

 

Επομένως, αν θέλετε να δείτε κάποια απομακρυσμένα άστρα στον ουρανό, πρέπει να χρησιμοποιήσετε τηλεσκόπιο, το οποίο μεγεθύνει έντονα και πλησιάζει τα αντικείμενα στο ανθρώπινο μάτι. Ό,τι είναι το τηλεσκόπιο για την φυσική όραση του ανθρώπου, παρόμοιο πράγμα είναι και ο νους για την ψυχική του όραση. Εάν ο νους του ανθρώπου δεν είναι άγρυπνος, δεν θα μπορέσει να μεγαλώσει όλες τις μορφές, τις οποίες δημιούργησε ο Θεός, και δεν θα μπορέσει να τις μελετήσει. Εάν δεν έχετε φωτεινό και άγρυπνο νου, θα περνάτε δίπλα σ' αυτές τις μορφές χωρίς να τις γνωρίζετε. Θα περνάτε και δίπλα στον γεννημένο από τον Θεό, χωρίς να τον γνωρίζετε. Εάν έχετε φωτεινό νου, έχετε μια δυνατότητα να συναντήσετε αυτόν τον άνθρωπο. Εάν έχετε και καλή καρδιά, οι ικανότητες σας μεγαλώνουν δύο φορές για να τον συναντήσετε. Εάν έχετε ανώτερη ψυχή, τρεις φορές μεγαλώνουν οι ικανότητες σας για να τον συναντήσετε. Εάν η ψυχή σας είναι ακλόνητη, τέσσερις φορές θα τον συναντήσετε. Και, τελικά, αν αγαπάτε τον Θεό, κάθε μέρα θα τον συναντάτε. Αυτή είναι μια από τις μεγάλες αλήθειες της ζωής. Μην νομίζετε ότι είναι εύκολο να συναντήσετε άνθρωπο γεννημένο από τον Θεό. Αυτό είναι Θείο Αγαθό, και τα Θεία Αγαθά δίνονται μόνο σ' εκείνους, οι οποίοι μπορούν να τα εκτιμήσουν. Από τη στιγμή κατά την οποία συναντήσετε αυτόν τον άνθρωπο, η κατάσταση σας αλλάζει ριζικά - σε σας γίνεται ριζική αλλαγή. Και ο Αδάμ, πριν να μπει στον κήπο του παραδείσου, ήταν ένα συνηθισμένο ζώο, αλλά ο Θεός τον συνάντησε, τον έβγαλε από τις άσχημες συνθήκες, τον τοποθέτησε στον παράδεισο, για να καθοδηγεί τα ζώα, να είναι κύριος τους. Ένα απαιτούσε από τον Αδάμ - την υπακοή και την λογική. Για να διατηρήσει τις νέες συνθήκες ο Αδάμ, έπρεπε να εκτελεί αυτό, το οποίο απαιτείτο απ' αυτόν. Κάθε άνθρωπος ο οποίος θέλει να επιστρέψει στον παράδεισο, πρέπει να εκτελεί τη συνθήκη, η οποία απαιτείτο και από τον Αδάμ: Να μην φάει από τους καρπούς του δένδρου της γνώσης του καλού και του κακού. Εάν δεν μπορέσει να κρατήσει αυτήν την συνθήκη, όχι μόνο δεν θα επιστρέψει στον παράδεισο, αλλά θα χάσει και τις τωρινές συνθήκες, θα βρεθεί στη θέση του ζώου, το οποίο κουνά την ουρά του και αγωνίζεται με τα άλλα ζώα.

 

Κι έτσι, κρατήστε στο μυαλό σας σωστές και δίκαιες σκέψεις, για να αποκτήσετε εκείνο, προς το οποίο ωθείται η ψυχή σας. Ο σκοπός μας είναι να έρθετε σε συμφωνία με τον μεγάλο Θείο νόμο, ο οποίος δουλεύει στον κόσμο. Δίνετε σωστά τις σκέψεις σας, χωρίς να δεσμεύεστε. Να ωθείστε προς κάθε τι, το οποίο ο Θεός δημιούργησε. Αν δεν μπορείτε να φτάσετε τις επιθυμίες σας, μην αποκαρδιώνεστε, μην απογοητεύεστε, ούτε να θυμώνετε. Δεν είναι κακό ο άνθρωπος να θυμώνει και να νευριάζει, όμως πρέπει να είναι έτοιμος γι' αυτό. Ο θυμός είναι ενέργεια η οποία ωθεί για να βγει έξω. Για να βγει αυτή η ενέργεια έξω, ο άνθρωπος πρέπει να είναι έτοιμος, να ξέρει πώς και πού να την κατευθύνει. Εάν δεν είναι έτοιμος, πρέπει να αναβάλει τον πόλεμο, μέχρι να εξοπλιστεί καλά. Έχει νόημα ο άνθρωπος να πολεμάει, όμως όταν είναι έτοιμος, όταν είναι σίγουρος ότι θα κερδίσει. Όσο ετοιμάζεται, πρέπει να μαθαίνει. Τι κερδίζει ο άνθρωπος εάν πει σε κάποιον ότι είναι κακός και ότι δεν έχει καλή ανατροφή;

 

Τώρα, αφού έχετε έρθει στη γη, πρέπει να μάθετε. Από πολλά σχολεία και δασκάλους θα περάσετε, μέχρι να τελειώσετε τις επιστήμες σας. Σαν μαθητές στο σχολείο, θα περάσετε από έναν διδάσκαλο, σαν μαθητές στο γυμνάσιο, θα περάσετε από άλλους διδασκάλους, στο λύκειο πάλι από τρίτους, στο πανεπιστήμιο από τέταρτους. Τελικά θα μπείτε στο σχολείο του αόρατου κόσμου, όπου πρέπει να έχετε άριστους βαθμούς. Σε όλα τα μαθήματα πρέπει να έχετε την υψηλότερη βαθμολογία. Πρώτα θα σας εξετάσουν: Αγαπάτε τον πατέρα και την μητέρα σας; Εάν πείτε ότι τους αγαπάτε, αμέσως θα σας δώσουν ένα κερί και θα σας οδηγήσουν να το ανάψετε. Αυτό το κερί μπορεί να ανάψει μόνον αν σκεφτείς την μητέρα και τον πατέρα. Εάν το κερί δεν ανάψει, δεν αγαπάς την μητέρα σου και τον πατέρα σου. Τότε πάλι θα επιστρέψεις στη γη, θα δουλέψεις εκ νέου. Μετά από καιρό, πάλι θα βρεθείς στην ίδια εξέταση. Μέχρι το κερί σου να ανάψει ευθύς μόλις σκεφτείς την μητέρα και τον πατέρα σου, δεν μπορείς να είσαι μαθητής στο σχολείο του αόρατου κόσμου.

 

Πολλοί λένε ότι ο άνθρωπος μπορεί να ζει και χωρίς αναμμένο κερί. Αυτοί πλανώνται. Ο άνθρωπος δεν μπορεί να ζει χωρίς αναμμένο κερί. Το αναμμένο κερί είναι ο ανθρώπινος νους, ο οποίος φωτίζει στο σκοτάδι και οδηγεί τον άνθρωπο στο σωστό δρόμο. Εάν δώσουν στον άνθρωπο μία αποστολή, αυτός θα την εκτελέσει μόνον εάν σκέφτεται. Εάν δεν σκέφτεται, δεν μπορεί να εκτελέσει την αποστολή του. Ο άνθρωπος πρέπει να σκέφτεται συνεχώς. Εάν κάποιος σας θυμώσει, βάλτε τον να φέρει δύο τρία δοχεία νερό, να πλύνει το πάτωμα. Μόλις αρχίσει να δουλεύει, θα δαπανήσει την συγκεντρωμένη μεσάτου ενέργεια, κι ο θυμός θα του περάσει. Ο θυμός δεν είναι τίποτε άλλο, εκτός από ταρακούνημα των καρποφόρων δένδρων μέσα στον άνθρωπο, για να πέσουν εκείνα που δεν χρειάζονται.

 

Βασική σκέψη, που πρέπει να φέρετε στο νου σας, είναι ότι Θεός εμφανίζεται στον άνθρωπο μέσω των σωστών δράσεων. Όταν τρώει ο άνθρωπος με ευχαρίστηση, όταν αναπνέει σωστά, ο Θεός του παρουσιάζεται. Σε κάθε σωστή σκέψη, σε κάθε ευγενικό συναίσθημα, σε κάθε καλή πράξη, ο Θεός πάλι εμφανίζεται στον άνθρωπο. Αν πέσετε πάνω σε κάποιο ευγενικό συναίσθημα, να χαίρεστε, γιατί ο Θεός εκφράζεται μέσω αυτού. Εσείς μπορεί να μη το βλέπετε αυτό, αλλά κάποτε θα το δείτε και θα καταλάβετε. Εσείς δεν γνωρίζετε τι ετοίμασε ο Θεός για σας. Εσείς βιάζεστε. θέλετε να τα κάνετε όλα ξαφνικά. Αυτό είναι αδύνατον. Όσο και να προσπαθεί το παιδί που έχει μπει στην πρώτη τάξη, δεν μπορεί με κανένα τρόπο να ακολουθήσει την επιστήμη του πανεπιστημίου. Για το πανεπιστήμιο απαιτείται περισσότερη επιστήμη και γνώσεις, όμως αυτό δεν πρέπει να απογοητεύει το παιδί. Αν διαβάζει τακτικά, και με αγάπη, το παιδί θα έλθει στη θέση να εκφρασθεί σαν αγάπη. Δηλαδή ο νέος πρέπει να μελετά την αγάπη, ο ενήλικας τη σοφία, και ο γέρος την αλήθεια. Δηλαδή την εφαρμογή των πραγμάτων. Η αγάπη, η σοφία και η αλήθεια, είναι τρεις μπουκιές στον Θείο κόσμο. Κάθε άνθρωπος πρέπει να δοκιμάσει τις τρεις αυτές μπουκιές, να ικανοποιήσει την πνευματική του πείνα. Ως νέος, ο άνθρωπος πρέπει να μελετά την ζωή, ως ενήλικας, ο άνθρωπος πρέπει να μελετά τη γνώση και το φως και, ως γέρος, πρέπει να μελετά τις μεθόδους για την εφαρμογή των πραγμάτων στη ζωή.

 

Τώρα, σας εύχομαι να δεχθείτε την αγάπη, την σοφία και την αλήθεια μέσα σας σαν χορταστικό γευστικό ψωμί, που θα σας δώσει δύναμη να τακτοποιήσετε τις υποθέσεις σας σωστά.

 

12 Ιουλίου 1939, 2 μ.μ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!


Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.


Вписване