Ani

1939_08_09 Ο καρπός του πνεύματος

1 мнение в тази тема

Ο καρπός του πνεύματος

 

(Κατά Ιωάννην, κεφ. 13)

 

Οι σύγχρονοι άνθρωποι βρίσκονται μπροστά σε μεγάλες δοκιμασίες. Σήμερα πουθενά δεν μπορείτε να συναντήσετε ήρεμο άνθρωπο. Όποιος έζησε στη γη, τελικά τελείωσε άσχημα. Παρ' όλ' αυτά, όλοι οι άνθρωποι νομίζουν ότι θα τελειώσουν καλά. Αφού έχουν έρθει στη γη, όλοι οι άνθρωποι - δίκαιοι και άδικοι, υποφέρουν. Όταν ο αμαρτωλός υποφέρει, όλοι βρίσκουν ότι τα βάσανα του είναι δίκαια, όμως ρωτούν γιατί πρέπει να υποφέρει ο δίκαιος. Όταν υποφέρει ο αμαρτωλός, διορθώνει τα λάθη του, εξαγοράζει τις αμαρτίες του. Όταν υποφέρει ο δίκαιος, πάλι ανυψώνεται. Δηλαδή, κάποιοι άνθρωποι υποφέρουν για να πληρώσουν τα χρέη τους. Άλλοι υποφέρουν για να ανυψωθούν. Υπάρχει και τρίτη κατηγορία ανθρώπων, οι οποίοι δεν θέλουν να υποφέρουν ούτε με τον έναν ούτε με τον άλλον τρόπο. Όμως γι’ αυτούς δεν έχει προβλεφθεί κανένας προϋπολογισμός. Δεν κάνει το ίδιο και το σύγχρονο κράτος; Το σύγχρονο κράτος έχει προβλέψει τον προϋπολογισμό για δυο κατηγορίες ανθρώπων: Για εκείνους οι οποίοι διορθώνονται, οι οποίοι είναι έτοιμοι να πληρώσουν τα χρέη τους, και για εκείνους οι οποίοι θέλουν ν' ανέβουν. Για την πρώτη κατηγορία ανθρώπων έχει χτίσει φυλακές και νοσοκομεία, για την δεύτερη κατηγορία έχει κτίσει τα σχολεία. Για εκείνους, πάλι, οι οποίοι δεν θέλουν να βρίσκονται στις φυλακές και στα νοσοκομεία, οι οποίοι δεν θέλουν ούτε να σπουδάσουν, το κράτος δεν δίνει καθόλου προϋπολογισμό.

 

Σήμερα όλοι οι άνθρωποι στρέφονται προς την ευτυχία. Κάθε ένας θέλει να σκεφτεί την ζωή του, όμως δεν ξέρει πώς. Για να δώσει νόημα στη ζωή του, ο άνθρωπος πρέπει να δημιουργήσει μια φιλοσοφία με την οποία να ταυτίζεται σε κάθε περίπτωση. Πρέπει να γνωρίζει από πού έρχεται και πού πάει. Εάν δεν ξέρει από πού έρχεται και πού πάει, ο άνθρωπος βρίσκεται στη θέση εκείνου, ο οποίος έχει ακριβό και ωραίο βιολί, αλλά δεν ξέρει να παίζει. Το βγάζει και το βάζει σ' ένα κουτί, αλείφει το δοξάρι, παίρνει το βιολί στα χέρια του, αλλά, αν δοκιμάσει να παίξει, τίποτε δεν βγαίνει. Γι' αυτόν το βιολί είναι άνευ σημασίας. Πιο καλά θα κάνει εάν το πουλήσει, για να καλυτερέψει τουλάχιστον την υλική του κατάσταση. Επομένως, η ζωή έχει νόημα, όταν ο άνθρωπος την καταλάβει. Μόλις καταλάβει την ζωή και τον νόμο που την καθορίζει, ο άνθρωπος μπορεί να ωφεληθεί.

 

Οι σύγχρονοι άνθρωποι δεν μπορούν να επωφεληθούν από την ζωή, γιατί καταλαβαίνουν ή μόνο την υλική της πλευρά, ή μόνο την πνευματική της, ή μόνο την νοητική της. Από μόνος του ο άνθρωπος είναι σύνθετη ύπαρξη και δημιουργείται από διαφορετικό υλικό και από διαφορετικές δυνάμεις, αλλά επίσης και από διαφορετικά συναισθήματα και σκέψεις. Επομένως, για να καταλάβει εντελώς την ζωή, ο άνθρωπος πρέπει να καταλάβει τον εαυτό του. Μόλις μάθει και γνωρίσει τον εαυτό του, θα καταλάβει τη ζωή και θ' αποκτήσει νόημα. Έχει ειπωθεί στις Γραφές ότι ο Θεός έκανε τον άνθρωπο από χώμα, φύσηξε σ' αυτόν ψυχή κι αυτός έγινε ζωντανή ύπαρξη. Επειδή ήρθε στη γη δημιουργημένος κατ' εικόνα και ομοίωση του Θεού, ο άνθρωπος πρέπει να μαθητεύσει. Αν έχει έρθει με την αποστολή να βοηθήσει την ανθρωπότητα, πρέπει να μάθει για τον εαυτό του, ν' αποκτήσει γνώσεις, αλλά ταυτόχρονα και να βοηθάει τον πλησίον του. Δεν έκανε το ίδιο κι ο Χριστός; Από την μια πλευρά μαθήτευε, και από την άλλη βοηθούσε την ανθρωπότητα.

 

Ως μαθητές, πρέπει να διδάσκεστε, για να ωφεληθείτε από τις γνώσεις, τις οποίες αποκτάτε. Θα πείτε ότι δωρεάν πρέπει να παίρνετε. Όχι, εάν ο μαθητής στην τάξη δεν διαβάζει, δεν μπορεί να περάσει στο Γυμνάσιο εάν στο Γυμνάσιο δεν διαβάζει, δεν μπορεί να περάσει στο Πανεπιστήμιο, κι αν και στο Πανεπιστήμιο δεν διαβάζει, δεν μπορεί να περάσει μετά. Στην ζωή τίποτε δεν δίνεται δωρεάν. Όσο ζει, ο άνθρωπος πρέπει να μαθαίνει από τα μαθήματα της ζωής - από τις χαρές κι από τις στεναχώριες. Οι χαρές κι οι στεναχώριες αποτελούν τις δυο πλευρές της ζωής. Πολλοί δεν ξέρουν γιατί πρέπει να χαίρονται και να υποφέρουν. Χωρίς χαρές και χωρίς βάσανα, η ζωή δεν μπορεί να εμφανιστεί. Όπου υπάρχει χαρά, εκεί υπάρχει και θλίψη, όπου υπάρχει θλίψη εκεί υπάρχει κι η χαρά. Αυτοί είναι οι δυο πόλοι της ζωής χωρίς τους οποίους δεν μπορεί αυτή να εμφανιστεί. Ο θάνατος και η ζωή δεν πηγαίνουν μαζί; Ο θάνατος είναι η αντίθετη πλευρά της ζωής και η ζωή είναι το πρόσωπο του. Να φορτώσεις το άλογο, αυτό είναι η ορθή πλευρά της ζωής - το πρόσωπο της. Να ξεφορτώσεις το άλογο, αυτό είναι η αντίθετη πλευρά της ζωής. Επομένως, όσο ζει, ο άνθρωπος συνεχώς επιβαρύνεται, μόλις πεθάνει, ξεφορτώνεται.

 

Κι έτσι, όσο ζει ο άνθρωπος φορτώνεται, όμως ταυτόχρονα αναπτύσσεται: Αναπτύσσει την όραση του, μέσα από την οποία αποκτάει αληθινές εντυπώσεις για τον εξωτερικό κόσμο. Όταν οι εντυπώσεις του είναι αληθινές, και τα βάσανα του είναι λιγότερα. Αναπτύσσει την ακοή του, για να δέχεται σωστά τους ήχους, όπως κι αυτό το οποίο του λένε. Ταυτόχρονα αναπτύσσει την αίσθηση της όσφρησης του και τη γεύση του, για να είναι στραμμένος σε κάθε τι το οποίο δέχεται απ' έξω. Εάν διατηρούσε την ανάμνηση και τις εντυπώσεις από τα βάσανα, ο άνθρωπος θα έκανε λιγότερα λάθη κι εγκλήματα. Όποιος δεν διατηρεί ανάμνηση από τα βάσανα τα οποία έζησε, αυτός είναι στη θέση του αρπακτικού ζώου. Για παράδειγμα, ο λύκος επιτίθεται στα πρόβατα, τα τρώει, χωρίς να σκέφτεται τα βάσανα τα οποία δημιουργεί. Νομίζει ότι ο Θεός έχει δημιουργήσει το πρόβατο γί αυτόν. Ειδάλλως αυτός είναι καταδικασμένος σε θάνατο. Ο λύκος έχει πάρει μόνος του το δικαίωμα να τρώει τα πρόβατα. Ξέχασε την αρχική τροφή την οποία χρησιμοποιούσε. Στο πρόβατο και στο λύκο έχει καθοριστεί να τρέφονται με χορτάρια και με ρίζες. Ο λύκος, επομένως, έχει αποκοπεί από τον σωστό τρόπο τροφής. Κι ο άνθρωπος έχει αποκοπεί από τον σωστό τρόπο διατροφής. Ο Θεός έχει καθορίσει τον άνθρωπο να τρέφεται με φρούτα κι αυτός μόνος του έχει καταπατήσει αυτόν τον νόμο. Από την πλευρά της υγιεινής, το κρέας είναι ακάθαρτο. Στα κύτταρα των ζωντανών υπάρχουν πολλές ακαθαρσίες, μικρόβια, τέρατα, με αποτέλεσμα ο άνθρωπος συχνά ν' αρρωσταίνει. Είναι αδύνατο ο άνθρωπος να τρέφεται με κρέας και να είναι απόλυτα υγιής.

 

Οι σύγχρονοι φιλόσοφοι και υγιεινιστές λένε ότι ο άνθρωπος πρέπει ν' αλλάξει την τροφή, την οποία μεταχειρίζεται σήμερα. Για ν' αλλάξει την τροφή του, ο άνθρωπος πρέπει να έχει πεποιθήσεις. Εκτός αυτού, πρέπει να γνωρίζει ποια τροφή να χρησιμοποιεί. Αυτή τη στιγμή, πιο υγιεινή διατροφή από το στάρι δεν υπάρχει. Όμως, επειδή σήμερα αλέθουν το στάρι και φτιάχνουν ψωμί, μεγάλο μέρος από τις θρεπτικές του αξίες χάνονται. Για να μπορεί να χρησιμοποιήσει όλες τις θρεπτικές αξίες του σταριού, ο άνθρωπος πρέπει να σκάψει το χωράφι του με αγάπη, να φυτέψει και να θερίσει το στάρι με αγάπη. Εκτός αυτού, όταν βάζει τα ζώα να δουλέψουν, πρέπει να στρέφεται με αγάπη προς αυτά. Λίγοι πιστεύουν σ' αυτό, όμως μια μέρα όλοι οι άνθρωποι θα πειστούν για την αλήθεια των λόγων μου.

 

Αφού έχει έρθει στη γη, ο άνθρωπος πρέπει να ξέρει γιατί ήρθε. Έχει έρθει στη γη, για να μάθει, ν' αποκτήσει αιώνια ζωή - τη ζωή της αθανασίας. Για ν' αποκτήσει αθανασία, πρέπει να πολεμάει για ν' απελευθερωθεί από τη σκλαβιά και απ' τις δεσμεύσεις του θανάτου. Μέχρι τώρα κανένας άνθρωπος στη γη δεν είναι ελεύθερος. Για να είναι ελεύθερος, ο άνθρωπος πρέπει να είναι κύριος και υπηρέτης του εαυτού του. Εάν δεν το καταφέρει αυτό, δεν καταλαβαίνει την ελευθερία, δεν καταλαβαίνει και το νόμο της ζωής. Για να είναι υπηρέτης στον πνευματικό κόσμο, ο άνθρωπος πρέπει να κάνει τουλάχιστον τέσσερις σπουδές. Και για την πιο συνηθισμένη κι απλή υπηρεσία, έχει ανάγκη από τέσσερις σπουδές. Εάν έρθει σε κάποια υψηλή υπηρεσία, εκεί απαιτείται ειδίκευση. Δεν είναι εύκολο να καταλάβει ο άνθρωπος κάποια υπηρεσία στον πνευματικό κόσμο.

 

Επομένως, εάν θέλετε να καταλάβετε εν μέρει την φυσική ζωή, πρέπει να τελειώσετε τουλάχιστον τέσσερα πανεπιστήμια. Τότε και οι πέτρες θα σας μιλήσουν όπως σήμερα μιλούν και τραγουδούν οι δίσκοι του γραμμοφώνου. Αυτό το οποίο για έναν άνθρωπο είναι αδύνατο, για κάποιον άλλον είναι δυνατόν. Θα έρθει μέρα όταν όλοι οι άνθρωποι θα μιλάνε με τις πέτρες. Κάποια εποχή, για τους ανθρώπους δεν ήταν δυνατόν ο δίσκος να μιλάει και να τραγουδάει, σήμερα όμως αυτό είναι κάτι συνηθισμένο. Αυτό που δέχτηκε ο δίσκος, αυτό μπορεί να μεταδώσει.

 

Οι επιστήμονες ξέρουν πολλά πράγματα παρ' όλ' αυτά, γί αυτούς υπάρχει μια αόρατη πλευρά την οποία και δεν καταλαβαίνουν. Αυτή η αόρατη πλευρά της ζωής δεν είναι τίποτε άλλο, εκτός από την πνευματική ζωή. Για να καταλάβει αυτή τη ζωή, ο άνθρωπος πρέπει να μελετήσει τις δικές του εσωτερικές και εξωτερικές δυνατότητες. Σε κάθε άνθρωπο υπάρχουν κρυμμένες δυνατότητες και πλούτη τα οποία ο ίδιος πρέπει να μάθει. Πώς θα το μάθει αυτό; Με τη βοήθεια κάποιου σπουδαίου καθηγητή. Το παιδί ποτέ δεν μπορεί να γίνει επιστήμονας, εάν δεν μπορεί να έχει μορφωμένη μάνα και μορφωμένο πατέρα. Η μορφωμένη μητέρα και ο μορφωμένος πατέρας αποτελούν τις συνθήκες για να εμφανιστούν οι εσωτερικές δυνατότητες στο παιδί. Η αγελάδα γεννάει μοσχάρι και τίποτε άλλο. Αυτή έχει εσωτερικές δυνατότητες, όμως δεν υπάρχουν οι συνθήκες για να τις εμφανίσει. Ο κόσμος έχει ανάγκη από σοφές μητέρες και πατέρες, για να γεννήσουν σοφά παιδιά. Ο κόσμος έχει ανάγκη από σοφούς διδασκάλους. Πολλές φορές πρέπει να γεννηθεί ο άνθρωπος για να γίνει σοφός.

 

Γι' αυτό ο Χριστός λεει: "Εάν δεν γεννηθείτε εκ νέου, δεν θα εισέλθετε στην βασιλεία των ουρανών." (Σημ. Μετ.: Παράβολε: Κατά Ιωάννη, 3, 3-5) Για να γίνει πολίτης της γης, ο άνθρωπος πρέπει να γεννηθεί από μητέρα και από πατέρα. Για να γίνει πολίτης του πνευματικού κόσμου, ο άνθρωπος πρέπει να γεννηθεί από νερό και από πνεύμα. Το πνεύμα είναι η λογική, η ισχυρή αρχή, που οδηγεί τον άνθρωπο στο βασίλειο του Θεού. Αυτό το οποίο το νερό, ο αέρας, το φως, η ζωή και το πνεύμα μπορούν να κάνουν για τον άνθρωπο, κανένας άλλος δεν είναι σε θέση να το κάνει. Το πνεύμα δίνει το πιο μεγάλο πράγμα στον άνθρωπο. Έχει ειπωθεί ότι ο καρπός του πνεύματος είναι η αγάπη. Μέχρι που να έρθει σε επαφή με το πνεύμα, όσο δεν τρέφεται με τους καρπούς του - με την αγάπη, ο άνθριοπος δεν μπορεί να φτάσει στα μυστικά του Θείου Βασιλείου.

 

Εύχομαι σε όλους να τρέφεστε με τους καρπούς του πνεύματος - με την αγάπη, η οποία, και μόνον αυτή, απελευθερώνει τον άνθρωπο απ' όλες τις αντιφάσεις και τους περιορισμούς. Να τρέφεστε με την αγάπη, για να γίνετε κύριοι και υπηρέτες του εαυτού σας. Όταν γίνετε κύριοι και υπηρέτες του εαυτού σας, θα γίνετε υπηρέτες και του Θεού. Ο Θεός θέλει υπηρέτες, οι οποίοι να τον υπηρετούν με αγάπη, και κύριους οι οποίοι να εξουσιάζουν με αγάπη.

 

Να ακούτε το δίδαγμα του πνεύματος, που μιλάει από μέσα και από έξω.

 

9 Αυγούστου 1939, 5 μ. μ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!


Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.


Вписване