Ani

1939_08_16 Οι δυνατότητες της αγάπης

1 мнение в тази тема

 Οι δυνατότητες της αγάπης

 

Διαλογισμός

 

Εάν ρωτήσετε το μαθητή γιατί πηγαίνει στο σχολείο, αυτός θα σας απαντήσει ότι πηγαίνει στο σχολείο για να διδαχθεί. Εάν ρωτήσετε τον πιστό γιατί προσεύχεται, αυτός θα σας απαντήσει ότι προσεύχεται για να συνδεθεί μέσω της προσευχής με τον ανώτερο κόσμο. Εάν ρωτήσετε τον πεινασμένο γιατί πηγαίνει στο εστιατόριο, αυτός θα σας απαντήσει ότι πηγαίνει στο εστιατόριο για να φαει, να ικανοποιήσει την πείνα του. Ποια απάντηση θα δώσετε εσείς, αν σας ρωτήσουν γιατί πάτε στο βουνό;

 

Ένα πράγμα πρέπει να ξέρετε: Όταν πηγαίνει ο άνθρωπος στο σχολείο, στην εκκλησία, στο εστιατόριο, ή στο βουνό, αυτό δεν είναι μια μοναδική διαδικασία. Αυτή είναι δυναμική κι όχι στατική διαδικασία. Πολλές φορές θα πάει ο άνθρωπος στο σχολείο, στην εκκλησία, στο εστιατόριο, στο βουνό, γιατί η διδασκαλία, η προσευχή, το φαγητό, η κίνηση είναι αδιάκοπες διαδικασίες. Σ' όλη του τη ζωή ο άνθρωπος θα πηγαίνει στο σχολείο κι όλο θα φέρει βιβλίο στο χέρι, Σ' όλη του τη ζωή ο άνθρωπος θα πηγαίνει στην εκκλησία με το προσευχητάρι στο χέρι. Όλη του τη ζωή ο άνθρωπος θα κουβαλάει το ψωμί στο χέρι του, μέχρι να καταλάβει την έννοια της τροφής. Όλη του τη ζωή ο άνθρωπος θ' ανεβαίνει στις ορεινές κορυφές και θα κατεβαίνει, για να μάθει να βαδίζει σωστά. Μερικοί άνθρωποι μόνοι τους φέρουν το βιβλίο, το προσευχητάρι, το ψωμί τους, κι άλλοι αφήνουν στους υπηρέτες τους να τους μεταφέρουν τα σύνεργα τους.

 

Εσείς έχετε έρθει στο βουνό μόνοι, όμως σας προειδοποίησαν ότι θα κουβαλήσετε μόνοι σας το βιβλίο, το προσευχητάρι, το ψωμί σας. Αφού το ξέρετε αυτό, πρέπει να στηρίζεστε στον εαυτό σας. Ποιο είναι πιο καλό: Μόνοι σας να κουβαλάτε τα απαραίτητα υλικά σας, ή να τ' αφήνετε σ' άλλους να σας τα κουβαλούν; Το να κουβαλάς και το να σου κουβαλούν, αυτές είναι δύο μεγάλες διαδικασίες στη φύση. Το να κουβαλάς, σημαίνει να είσαι υπηρέτης. Το να σου κουβαλούν, σημαίνει να είσαι κύριος. Και για τις δυο υπηρεσίες απαιτούνται έλλογοι άνθρωποι. Μπορείτε να πάρετε τον χαζό για δάσκαλο σας; Μπορείτε να βάλετε τον αδύναμο για υπηρέτη; Ό,τι υπηρεσία και να προσφέρει ο άνθρωπος, απαιτείται από αυτόν να είναι έλλογος.

 

Στον κόσμο υπάρχουν δύο μεγάλοι νόμοι: Ο νόμος της σωστής σκέψης και ο νόμος της σωστής αίσθησης. Αυτοί οι δύο νόμοι κυβερνούν την ανθρώπινη ζωή. Και οι δύο νόμοι δίνουν διάθεση, θέα, και πλάτος στον άνθρωπο. Όταν μπει στο νόμο της σωστής σκέψης, ο άνθρωπος έχει αναπτέρωση, πνεύμα και διάθεση για δουλειά. Όταν μπει στο νόμο της σωστής αίσθησης, ο άνθρωπος εμψυχώνεται κι αρχίζει να δημιουργεί. Εξωτερικά οι άνθρωποι διαφέρουν ως προς τη γλώσσα, ως προς τον τρόπο ζωής, ως προς τις αντιλήψεις όμως, εάν έρθουν στις φυσικές διαδικασίες, εκεί όλοι μοιάζουν. Όταν αρχίσουν να τρώγουν, όλοι οι άνθρωποι τρέφονται με τον ίδιο τρόπο: Πρώτα βάζουν την τροφή στα χείλη τους, τα οποία αρχίζουν ν' ανοιγοκλείνουν και να στρίβουν σε διάφορες κατευθύνσεις. Μπορείτε να μάθετε στον άνθρωπο το ο,τιδήποτε, όμως δεν μπορείτε να τον μάθετε πώς πρέπει να τρέφεται. Κάθε άνθρωπος, κάθε ζωντανή ύπαρξη ξέρει πώς να τρέφεται. Η διατροφή είναι φυσική διαδικασία, και, σαν τέτοια, διαφέρει ριζικά από τις μη φυσικές διαδικασίες. Όταν ο ζωγράφος αρχίζει να ζωγραφίζει, λερώνει εδώ κι εκεί το πανί, από το οποίο στη συνέχεια θα βγει κάτι όμορφο. Όταν ο ποιητής αρχίζει να γράφει, σημειώνει πάνω στο λευκό χαρτί. Απ' αυτές τις μολυβιές βγαίνει κάτι πολύτιμο. Το λέρωμα του υφάσματος από τον ζωγράφο, και το χάραγμα πάνω στο χαρτί από τον ποιητή, είναι φυσικές διαδικασίες, χωρίς τις οποίες καμία τέχνη, καμία ποίηση δεν μπορείτε να περιμένετε.

 

Οι φυσικές λογικές διαδικασίες ξεχωρίζουν από τις αφύσικες και τις μη λογικές ως προς το ότι αυτές αναγνωρίζονται και επιλέγονται. Οι έλλογοι άνθρωποι εκτιμούν αυτές τις διαδικασίες και τις καταλαβαίνουν, ενώ τις μη λογικές δεν τις καταλαβαίνουν. Για παράδειγμα, το φως το οποίο ο άνθρωπος δέχεται από τον ήλιο, προκαλεί επτά διαδικασίες στον άνθρωπο. Όμως, αυτές οι διαδικασίες αναγνωρίζονται μόνον από τους έλλογους ανθρώπους. Μόνον αυτοί ξέρουν ότι το φως αποτελείται από επτά διαφορετικά χρώματα: Το κόκκινο, το πορτοκαλί, το κίτρινο, το πράσινο, το μπλε, το βαθύ μπλε, και το βιολετί. Κάθε χρώμα συνδέεται με κάποιο γένος δυνάμεων μέσα στον ανθρώπινο οργανισμό. Το κόκκινο χρώμα συνδέεται με τη δύναμη της καρδιάς, το πορτοκαλί με τη δύναμη του νου, το πράσινο με τη δύναμη της βούλησης, το κίτρινο με τη δύναμη της ψυχής, και το βιολετί με τη δύναμη του πνεύματος. Το φως μιλάει στον άνθρωπο ταυτόχρονα σε εφτά διαφορετικές γλώσσες. Δηλαδή, κάθε χρώμα του φωτός έχει ιδιαίτερη γλώσσα. Όποιος καταλαβαίνει αυτές τις γλώσσες, αυτός είναι υγιής, μορφωμένος, δυνατός. Όποιος δεν καταλαβαίνει αυτές τις γλώσσες, αυτός δεν μπορεί να επωφεληθεί απ' αυτές, με αποτέλεσμα να μην έχει κανένα επίτευγμα. Η ζωή αρχίζει με το κόκκινο φως. Όταν δεν καταλαβαίνουν την γλώσσα του κόκκινου φωτός, οι άνθρωποι σταματούν βασικά πάνω στο φαγητό. Ολόκληρη ζωή, μελετούν την επιστήμη της τροφής, αλλά δεν μπορούν να φθάσουν στη βαθιά έννοια αυτής της επιστήμης. Τρώνε και πίνουνε και, όταν χορτάσουν, ευχαριστούν. Όποιος καταλαβαίνει τη γλώσσα του κόκκινου φωτός, ευχαριστεί πριν να φαει. Το πορτοκαλί χρώμα μαθαίνει τους ανθρώπους ν' αναπνέουν σωστά. Όποιοι δεν έχουν καταλάβει την γλώσσα του πορτοκαλί φωτός, ολόκληρη τη ζωή τους ανασαίνουν, όμως δεν έχουν ιδιαίτερες επιτυχίες. Όποιοι έχουν καταλάβει την έννοια της επιστήμης της αναπνοής, την συνδέουν με το σωστό τρόπο σκέψης και χαίρονται τις μεγάλες επιτυχίες.

 

Κι έτσι, όποιος καταλαβαίνει τον νόμο του φωτός, αυτός ευχαριστεί προτού να φαει, προτού να πάρει κάτι. Αυτός αρέσκεται στο να ευχαριστεί πριν λάβει κάτι, πριν γίνει κάποια δουλειά γι' αυτόν. Ο Θεός αγαπάει τον άνθρωπο, πριν να κάνει κάτι γι' αυτόν, ακόμη από παιδί. Ο άνθρωπος αγαπάει τον πλησίον του, ο οποίος κάνει κάτι γι' αυτόν. Αυτές είναι δύο καταστάσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν δύο διαφορετικά θέματα: Το θέμα της άγνοιας και το θέμα της γνώσης. Δηλαδή, ο Θεός ασχολείται με φαινόμενα τα οποία δεν έχουν γίνει. Ο άνθρωπος ασχολείται με φαινόμενα που έχουν γίνει ήδη στο παρελθόν, και μ' αυτά τα οποία γίνονται τώρα. Η επιστήμη της γνώσης περιλαμβάνει τις ανθρώπινες διαδικασίες, ενώ η επιστήμη της άγνοιας το θείο. Το αδύνατο για τις ανθρώπινες διαδικασίες, είναι δυνατό για τις Θείες. Έχει ειπωθεί στις Γραφές: "Το αδύνατο για τον άνθρωπο, είναι δυνατό για τον Θεό". Το αδύνατο για το μίσος είναι δυνατό για την αγάπη, το αδύνατο για τον αγράμματο, είναι δυνατό για τον γραμματισμένο. Το αδύνατο για την αδυναμία είναι δυνατό για την δύναμη. Πράγματι, είναι δύσκολο ο άνθρωπος να βοηθήσει εκείνον, ο οποίος του έχει κάνει ζημιά. Από την κακή θέληση προξενεί ο άνθρωπος τις βλάβες. Συχνά οι άνθρωποι δημιουργούν ζημιές από αμάθεια, επειδή δεν ξέρουν, δεν τους κόβει. Εάν έχεις κατεβάσει κάποιον άνθρωπο μ' ένα ισχυρό σκοινί μέσα σ' ένα πηγάδι για να κάνει κάποια δουλειά, πρέπει να τον βγάλεις με το ίδιο σκοινί. Εάν κόψεις το σκοινί πριν τον βγάλεις, θα του προξενήσεις ζημιά - θα τον αφήσεις μέσα στο πηγάδι. Θα πείτε ότι πρέπει να κόψετε το σκοινί. Ναι, αλλά αφού βγάλετε τον άνθρωπο από το πηγάδι. Εάν βγάλετε τον άνθρωπο από το πηγάδι και ξεχάσετε να κόψετε το σκοινί με το οποίο τον έχετε δέσει, δημιουργείτε άλλες ζημιές - τον έχετε δεμένο κι αυτός δεν μπορεί να βαδίσει. Όταν τον βγάλετε από το πηγάδι, θα κόψετε το σκοινί με το οποίο τον είχατε δέσει, και θα τον αφήσετε ελεύθερο. Επομένως, για να μην δημιουργήσετε ζημιές στους ανθρώπους, να κάνετε κάθε τι στον καιρό του. Εάν δεν ακολουθείτε αυτόν τον νόμο, χωρίς να θέλετε θα δημιουργήσετε ζημιές, και θα σκοντάφτετε σε αντιφάσεις.

 

Ο Χριστός λεει: "Ας μη ταράττηται η καρδία σας". Από τι ταράζεται ο άνθρωπος; Από τις αντιθέσεις της ζωής. Τι πρέπει να κάνετε, για να μην ενοχλείστε; Για να μην ενοχλείται ο άνθρωπος, πρέπει ν' αφήσει τις αντιφάσεις στα χέρια του Θεού. Αυτές είναι δική του δουλειά. Μόνον ο Θεός λύνει τις αντιφάσεις. Το λάθος των ανθρώπων βρίσκεται στο ότι ασχολούνται με τις Θείες δουλειές, ενώ τις δικές τους δουλειές τις αφήνουν στο Θεό, για ν' ασχοληθεί αυτός μ' αυτές. Είναι σαν το παιδί, από την πρώτη τάξη, ν' ασχολείται με τις δουλειές του διδασκάλου του, και στο διδάσκαλο του να δώσει το αναγνωστικό του. Έτσι, αφού θέλετε να τακτοποιείτε τις δουλειές σας και να μην ενοχλείται η καρδιά σας, πάρτε το αναγνωστικό κι αρχίστε να μαθαίνετε τα γράμματα, και τα φιλοσοφικά βιβλία αφήστε τα στους επιστήμονες.

 

Σας εύχομαι να είστε γενναιόδωροι, να γνωρίζετε πότε και πώς να ενεργείτε και να σκέφτεστε, να αισθάνεστε και να μιλάτε σωστά.

 

Ένας τραπεζικός εκατομμυριούχος ξεχώριζε για την κλειστή του καρδιά. Τον επισκέπτονταν διάφορες γυναίκες, κυρίες, και δεσποινίδες, από διάφορες εταιρίες, για να ζητήσουν βοήθεια για διάφορους φιλανθρωπικούς οργανισμούς όμως, όπως και να τον διαβεβαίωναν, ό,τι και να του έλεγαν, περισσότερο από ένα δολάριο δεν έδινε. Μία μέρα, στο γραφείο του μπήκε μια όμορφη κόρη, του ψιθύρισε κάτι στο αυτί κι αμέσως τραβήχτηκε. Εκείνη τη στιγμή, αυτός έβγαλε εικοσιπέντε δολάρια και τα πρότεινε στην κόρη. Ένας από τους φίλους του ήταν μάρτυρας αυτού του γεγονότος και τον ρώτησε: Γιατί έδωσες ένα τόσο μεγάλο ποσόν στη νέα κόρη; - Γιατί ξέρει να μιλά, είπε ο τραπεζικός. Μέχρι τώρα κανένας δεν μου είχε μιλήσει όπως αυτό το κορίτσι. Ποτέ δεν έχω ακούσει τέτοια λόγια, σαν αυτά που βγήκαν από τα χείλη της. Ποια ήταν αυτά τα λόγια; Αυτό το αφήνουμε σ' εσάς, εσείς μόνοι σας ν' απαντήσετε.

 

Επιθυμώ να ενεργείτε κι εσείς όπως το νεαρό κορίτσι, το οποίο άνοιξε την καρδιά του τραπεζικού.

 

16 Αυγούστου 1939, 5 μ.μ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!


Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.


Вписване